وبلاگ

انتخاب بهترین ست کتری و قوری

ست کتری و قوری

همه ایرانی ها با ست کتری و قوری آشنایی دارند چرا که از دسته افرادی هستند که به نوشیدن چای علاقه دارند. ابزار لازم برای تهیه و درست کردن چای در ابتدا از کتری برای جوشاندن و به جوش آوردن آب استفاده می شود و بعد از آن مرحله دم کردن چای در داخل قوری است.

امروزه لوازم آشپزخانه تنها جنبه کاربردی ندارد بلکه در کنار کارایی ظاهر زیبا و عالی داشتن مورد توجه است. ست کتری و قوری از لوازم آشپزخانه است که دقیقا جنبه زیبایی نیز دارد.

راهنمای خرید ست کتری و قوری

گنجایش

از اولین و مهم ترین مواردی که مورد توجه باید قرار گیرد حجم کتری و قوری است. این حجم بسته به تعداد نفراتی که استفاده می کنند متفاوت می باشد. در صورتی که اگر تنها یا دو نفر هستید می توانید کتری ها کوچک تر را انتخاب کنید.

طرح و رنگ

در بازار امروز با تنوع گسترده ای از ست کتری و قوری مواجه هستیم. این محصول در طرح و رنگ ها مختلفی ساخته و عرضه می شود. طرح و رنگ انتخابی شما باید با سبک دکوراسیون و رنگ ها آشپزخانه همخوانی داشته باشد. ضمن اینکه رنگ کتری و قوری باید با هم هماهنگ باشند و هارمونی رنگی خوبی داشته باشند. برای انتخاب طرح و رنگ ست کتری و قوری مورد علاقه خود می توانید به سایت فروشگاه دونه برف سر بزنید.

جنس بدنه

سعی کنید جنس و متریال با کیفیت را انتخاب کنید. زیرا هم هر روز از آن استفاده می کنید و هم در صورت استفاده از فلزات نامرغوب بر سلامت انسان تاثیر گذار است. به علاوه اینکه جنس کتری و قوری می تواند بر رنگ و عطر چای تاثیرگذار باشد. یکی از جنس ها کتری و قوری لعابی است. این کتری کارایی خوب و راحتی دارد و در عین حال می تواند طعم مطبوع چای را حفظ کند. ضمن اینکه در طرح و رنگ ها مختلف در بازار موجود می باشد تا در زمان انتخاب مشکلی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید
ظروف آشپزخانه روستیک ساده و شیک

ست کتری و قوری

انواع کتری

مدل اول کتری‌های شیر دار هستند. برای استفاده از کتری شیردار نیازی به بلند کردن آن نیست و با باز کردن شیر می‌توانید از آب جوش استفاده کنید. اگر دستان ضعیف و یا آسیب دیده‌ای دارید و یا دوست ندارید هر بار کتری را بلند کنید، بهتر است به دنبال مدل‌های شیردار باشید.

مدل دوم کتری لوله‌دار است که برای استفاده باید آن را بردارید. تنوع شکل ظاهری کتری لوله‌دار بیشتر از مدل شیردار هست و استفاده از آن به راحتی مدل شیردار نیست.

ست کتری و قوری

نکات مهم

از کتری و قوری های استفاده کنید که خودشان خیلی سنگین نباشد. چرا که با اضافه شدن آب به داخل آن وزن شان چند برابر خواهد شد و جا به جایی آن سخت می شود.

اگر از کتری ها خیلی کوچک انتخاب کنید ممکن است از نظر حجم و سایز پاسخگو نیاز شما نباشد.

کتری ها می توانند یا دو دسته در بغل داشته باشد. یا تک دسته در کنار یا دسته در قسمت بالا قرار داشته باشد.

بهترین نوع کتری آن هایی هستند که درپوش شان دارای منافذ باشد. تا بخار آب خارج شود در غیر این صوت آب سرریز می شود و امکان دارد شعله گاز را خاموش کند.

دسته های کتری باید از جنس مقاومی باشد. تا از گرمای شعله در امان بماند و زمانی که می خواهید کتری داغ را جا به جا کنید دچار مشکل و سو ختگی نشوید.

بهتر است لوله کتری به سمت پایین طراحی شده باشد تا استفاده از آن راحت تر باشد.

کتری های که دهانه ها گشادتری دارند هم راحت تر پر می شوند و هم شستشو آسان تری دارند.

بیشتر بخوانید
برتری های ظروف سرامیکی اصل
جمع بندی

چای یکی از نوشیدنی ها محبوب در بین ایرانی ها و مردم دنیا می باشد. یک چای خوش عطر و طعم می تواند خستگی یک روز کاری را از تن بیرون کند. از ابزار لازم برای دم کردن چای ست کتری و قوری خوب و با کیفیت می باشد. کیفیت کتری و قوری در طعم چای تاثیر دارد. پس در زمان انتخاب همه مواردی که بیان شد را رعایت نمایید تا خرید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *