وبلاگ

ترفندهای چیدمان لوازم آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی از خانه است که بیشتر از سایر قسمت ها و اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاملاً مشخص است که اگر آشپزخانه مرتب و منظم و ساده ای داشته باشید زندگی شما راحت تر می شود. شما می توانید ایده ها زیادی برای صرفه جویی در فضا برای نگهداری و چیدمان لوازم آشپزخانه خود پیدا کنید که در متن زیر به برخی روش ها اشاره می کنیم.

ایده های کاربردی و جذاب برای چیدمان لوازم آشپزخانه

استفاده از فضای در کابینت

یکی از بهترین فضاهایی که کابینت ها در اختیار ما قرار می دهد روی درهای کابینت می توانید خیلی از لوازم آشپزخانه را جای دهید. به طور مثال می توانید درهای قابلمه که همیشه دردسر ساز هستند یا دم کنی ها را آویزان کنید.

چیدمان لوازم آشپزخانه

طبقات فلزی

اگر ظرف های زیادی دارید و تعداد کابینت ها آشپزخانه برای جا دادن همه وسایل کم است. می توانید از طبقه های فلزی درون کابینت برای چیدمان لوازم آشپزخانه استفاده کنید با وجود این طبقات می توانید تعداد بیشتری بشقاب درون کابینت بچینید و ارتفاع درون کابینت را کاربردی‌تر کنید.

استفاده از فضای دیوار خالی

اگر نگاهی به اطراف آشپزخانه بی اندازید حتما دیواری پیدا می کنید که بلااستفاده مانده باشد. از این دیوار می توانید برای آویزان کردن قابلمه ها یا ماگ ها یا حتی سبدها استیل در نظر بگیرید. این ایده در کنار کاربردی بودن جنبه زیبایی هم به همراه خود دارد.

چیدمان لوازم آشپزخانه

نصب شلف بر دیوار

اگر روی یکی از دیوارها آشپزخانه فضای خالی دارید می توانید چند طبقه شلف را روی آن نصب و از این فضای خالی بهره بگیرید. شلف ها روی هر دیواری بر دکوراسیون آن فضا تاثیر مثبت دارد. با چیدمان لوازم آشپزخانه از ظروف رنگارنگ و زیبا درون شلف هم دکوراسیون را زیبا تر می کند و هم فضای بیشتری برای وسایل آشپزخانه در اختیار شما قرار می دهد. در واقع استفاده از شلف به عنوان اکسسوری و چیدمان ظروف بسیار حائز اهمیت می باشد.

بیشتر بخوانید
آشنایی با ظروف سرو و نوشیدنی

شلف ظروف آشپزخانه

داشتن میز کار

داشتن یک میز در ابعاد کوچک در آشپزخانه بسیار کمک کننده می باشد. با در اختیار داشتن این میز می توانید از فضای خالی زیر سطح کار میز استفاده کنید. به طور مثال قابلمه ها را بچینید البته برروی میز می توانید بسیاری از وسایل یا حتی مواد غذایی را بچینید.

جداکننده ها

جدا کننده کشوها و کابینت برای مرتب کردن و سامان دهی فضای کابینت ها بسیار مناسب هستند. هر فردی به فضایی برای نگهداری چیزها کوچک و متفرقه نیاز دارد. این جدا کننده ها به شما کمک می کند برای هر گروه از وسایل فضای جدا گانه ای داشته باشید. تا در صورت نیاز دسترسی راحت تری داشته باشید و بتوانید به سادگی وسایل را پیدا کنید.

 مینیمالیسم

در صورتی که می خواهید باچیدمان لوازم آشپزخانه فضایی تمیز و مرتب داشته باشید. از ظروف سبک مینیمال استفاده کنید.

ظروف آشپزخانه

نکات نهایی برای چیدمان لوازم آشپزخانه

  • فقط ظروفی را که واقعاً در آشپزخانه استفاده می کنید بیرون بیاورید و نگه دارید.
  • برای ایجاد نظم در کشوها از یک جدا کننده کشو استفاده کنید.
  • از یک استند مناسب برای نگهداری ظروف روی میز استفاده کنید.
  • برای آویزان کردن ظروف از فضای دیوار استفاده کنید.

جمع بندی

در این متن چند ایده ساده ولی کاربردی را برای ایجاد فضای بیشتر در کابینت ها و آشپزخانه مطرح کردیم. این ایده ها را بیشتر در آشپزخانه های کوچک که مشکل چیدمان لوازم آشپزخانه را دارند می توانید بکار بگیرید بیشتر راهکارهای بالا با بودجه کم قابل اجرا می باشند. برای خرید لوازم خانه و آشپزخانه با قیمت مناسب می توانید به سایت دونه برف مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید
انتخاب لوازم غذاخوری و پذیرایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *