وبلاگ

راهنمای خرید انواع پارچ و لیوان

انواع پارچ و لیوان

پارچ و لیوان جزء ظروف سرو نوشیدنی محسوب می شود که امروزه انواع پارچ و لیوان با جنس ها و طرح ها مختلف در بازار به چشم می خورد. وجود این ظروف بر سر سفره و میز غذاخوری دارای اهمیت بالایی می باشد. با مراجعه به بازار با انواع جنس مسی، شیشه ای ، سفالی و حتی پلاستیکی از پارچ و لیوان رو به رو شده اید هر کدام از این جنس ها ویژگی ها خاص خود را دارند. به طور مثال جنس مس از خواصی که دارد آبی که درون این نوع لیوان ریخته شود حالت تصفیه شده پیدا می کند. اما برخلاف آن نوع پلاستیکی که دارای رنگ بندی متنوع هستند اما زیاد سالم نیستند و توصیه می شود کمتر از این نوع پارچ و لیوان استفاده کنید.

در اصطلاح پارچ و لیوان را با یکدیگر به کار می برند چرا که مکمل یکدیگر هستند. در واقع نوشیدنی از پارچ خارج می شود و به داخل لیوان می ریزد. همانطور که گفته شد پارچ و لیوان جنس ها مختلفی از قبیل سفالی، شیشه ای ، مسی و…. دارد که بر حسب سلیقه و بودجه مشتری مورد انتخاب قرار می گیرد.

انواع پارچ و لیوان

شیشه ای یا کریستال

این نوع پارچ و لیوان بیشتر مورد پسند ما ایرانی ها به خصوص بزرگترها واقع شده است. چرا که ست کردن آن با ظروف شیشه ای دیگر راحت است و زیبایی خاصی هم به سفره می بخشد.

سفالی

این نوع پارچ و لیوان ها در زمان ها گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفته. که امروزه پارچ و لیوان ها سفالی در نقش ها رنگی سنتی یا کلاسیک در بازار موجود هستند و منشاء این ظروف زیبا در شهر لالجین استان همدان است.

بیشتر بخوانید
معرفی تخته سرو چوبی
مسی

بسیاری از افراد اعتقاد دارند به دلیل خاصیتی که در مس وجود دارد. سرو غذا و نوشیدنی در این ظروف برای بدن مناسب تر و سالم تر است.

پلاستیکی

این نوع ظروف به دلیل اینکه آسیب پذیر نیستند بیشتر در سفر و گشت و گذار مورد استفاده قرار می گیرند. اما از جهت سلامتی مناسب نمی باشند و بهتر است کمتر از این نوع ظروف استفاده نمایید.

ست پارچ و لیوان

اهمیت داشتن ست پارچ و لیوان

قسمت مهمی از دکوراسیون منزل به انتخاب لوازم خانه و آشپزخانه باز می گردد. برای همین امر است که بانوان توجه می کنند تا بهترین ظروف را خریداری کنند. از این جهت خرید محصولاتی مانند ست قابلمه ، ست چای خوری ، ست پارچ و لیوان و… از مواردی هستند که می توانند به ایجاد دکور زیبا کمک کنند.

در این میان ست پارچ و لیوان از تنوع زیادی برخوردار است. این وسیله از جمله ظروفی است که به صورت مداوم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. هیچ‌ کس را نمی ‌توانید بیابید که از پارچ و لیوان استفاده نکند‍. اما در مراسم ‌های رسمی و یا حتی مهمانی‌ های بزرگ و مهم، بهتر است از هر پارچ و لیوانی استفاده نشود. یک‌ دستی و تطابق این ظروف با سایر ظرف ‌ها امر مهمی است.

انتخاب ست پارچ و لیوان

پارچ و لیوان مدل های مختلفی دارد که خرید آن بستگی به سلیقه ی شما دارد. ست پارچ و لیوان یکی از سرویس های مهم و زیبا در دکوراسیون خانه است که در هر خانه وجود یکی از آنها لازم است. زیرا بیشتر از سایر وسایل ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر لیوان و پارچ ظاهر زیبایی نیز داشته باشد می توانید برای زیبا و شیک نشان دادن دکوراسیون خانه ی خود به عنوان یک وسایل دکوری استفاده کنید. سعی کنید در هنگام خرید این ست بیشتر دقت کنید تا مدل های شیک که هم جنس مناسبی نیز داشته باشد را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
شناختن مدل های ماگ

لیوان

نکات مهم در خرید پارچ و لیوان 

جنس

اولین نکته که هنگام خرید انواع پارچ و لیوان باید به آن دقت داشت جنس محصول که انتخاب می کنید. لازم است از نظر و سلیقه شخصی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید انتخاب یک ست سرو و پذیرایی مناسب برای سفره یا میز غذای خود داشته باشید.

گنجایش

برای انتخاب درست در این آیتم توصیه می کنیم به تعداد مهمانان خود و میزان مصرف نوشیدنی مورد علاقه بر سر سفره توجه داشته باشید.

تعداد

بهتر است با توجه به حجم مهمانی خود اقدام به خرید یک ست کوچک یا بزرگ از پارچ و لیوان برای هر چه بهتر پذیرایی کردن از مهمانان خود اقدام نمایید.

پارچ و لیوان

جمع بندی

با حضور در فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه مواجه با انواع پارچ و لیوان انتخاب برای افراد کمی سخت می شود اما با آگاهی داشتن از سلیقه خود راه انتخاب ساده تر می شود. برای خرید این دسته محصولات به فروشگاه معتبر لوازم آشپزخانه مانند دونه برف مراجعه نمایید یا در صورت خرید غیر حضوری می توانید به سایت فروشگاه به نشانی www.dounebarf.com  مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *