وبلاگ

ظروف آشپزخانه روستیک ساده و شیک

ظروف آشپزخانه روستیک

روستیک به معنی روستایی به روز شده است. دکوراسیون و طراحی به سبک روستیک در اروپا طرفداران زیادی دارد. عناصر اصلی در سبک روستیک نور ،هندسه ی سنتی ، و متریال طبیعی است. در ظروف آشپزخانه روستیک استفاده از چوب طبیعی با رنگ های تیره بسیار مرسوم می باشد. چرا که محیط را گرم و صمیمی تر می کند.

در زبان انگلیسی واژه روستیک به معنی دست نخورده، بکر، ساده و بی آلایش است. در صورتی که تمایل به تجملات و زرق و برق برای فضای آشپزخانه دارید پیشنهاد می کنیم سبک روستیک را انتخاب نکنید. از طرفی می توان از ترکیب متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ در دکوراسیون آشپزخانه روستیک استفاده کرد. از هدف های سبک آشپزخانه روستیک ایجاد حس صمیمیت و عدم توجه به تجملات در آشپزخانه است.

ظروف آشپزخانه روستیک

آشپزخانه به سبک روستیک

ظروف آشپزخانه روستیک

اصلی ترین کار برای ایجاد یک آشپزخانه به سبک روستیک یا روستایی تهیه لوازم به این سبک و البته متفاوت با طراحی آشپزخانه مدرن می باشد. برای مثال ظروف سرامیکی روستیک، قابلمه مسی، ظروف بامبو نیز القاء دهنده این سبک می باشد.

رنگ های آشپزخانه روستیک

رنگ ها مورد استفاده این سبک معمولا رنگ ها خاکستری ،شکلاتی ، در کنار رنگ ها آجری ، زیتونی ، قهوه ه ای و… است. از دیگر رنگ ها مورد استفاده در آشپزخانه روستیک می توان به رنگ های قرمز گرم مانند شاتوتی، و در کنار آن طیف رنگی سبز نیز اشاره کرد.

ظروف آشپزخانه روستیک

کفپوش آشپزخانه

کفپوش های مورد استفاده در طراحی سبک آشپزخانه روستیک معمولا از جنس سنگ ها صیقلی مانند سنگ تراورتن استفاده می شود. پوشش کف این سبک نشان دهنده طبیعت گرایی می باشد.

بیشتر بخوانید
معرفی برند زارا هوم

سایر وسایل

کابینت ها،کانتر و اپن در آشپزخانه از جنس چوب های طبیعی و قدیمی هستند.

از وسایل تزئینی هماهنگ با این سبک از دکوراسیون داخلی می توان به لوازم آنتیک و قدیمی اشاره کرد.

ظروف روستیک

قاشق چوبی

این قاشق ها ساخته شده از چوب راش یکپارچه ابزاری ایده آل برای پخت و پز در قابلمه نچسب است. چرا که سبب خراش و آسیب رساندن به پوشش ظرف نمی شود.

کاسه چوبی

کاسه چوبی که با روکش روغن طبیعی پوشیده شده اند. گزینه مناسبی برای سرو انواع سالاد در آشپزخانه روستیک می باشد.

تخته سرو چوبی

برای پذیرایی و سرو انواع مواد غذایی می توانید از این تخته استفاده نمایید.

بشقاب روستیک

المان های این سبک

استفاده از چوب

برای طراحی خانه به سبک روستیک سعی کنید از چوب واقعی به جای نمونه های طرح چوب استفاده کنید. همان طور که می دانید سبک روستیک بسیار انعطاف پذیر است. به صورت که می توانید از وسایل چوبی کهنه نیز استفاده کنید.

بافت های متنوع

در طراحی روستیک از تعداد زیادی مواد طبیعی تشکیل شده به همین خاطر در این سبک شاهد بافت ها بسیار متنوعی هستیم. چوب ها سخت با رگه های مشخص، قالیچه های از جنس پوست حیوانات و کنف هندی ،یا شومینه ها سنگی را می توان از المان های متداول طراحی روستیک دانست.

پارچ روستیک

جمع بندی

در واقع سبک روستیک سبک روستایی ناهمواری و نمای طبیعی را برجسته می کند. این سبک به صورت ارگانیک حاصل شده و احساس زمان های گذشته را یادآور می شود. هر چند که امروزه سبک روستایی معاصر با جلوه مدرن و متفاوت نیز پدید آمده است.

بیشتر بخوانید
آشنایی با ظروف سرو و نوشیدنی

برای تهیه و خرید لوازم آشپزخانه و همچنین ظروف آشپزخانه روستیک می توانید به فروشگاه دونه برف به صورت حضوری یا از طریق سایت به نشانی www.dounebarf.com وارد شوید و به صورت آنلاین و بسیار راحت خرید خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *