وبلاگ

نحوه نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه

ظروف چوبی آشپزخانه

ظروف چوبی آشپزخانه فضا جذابی از طبیعت را به آشپزخانه شما هدیه می دهد. ظروف چوبی دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی است و از غذای شما در برابر باکتری ها ،میکروب ها و کپک ها محافظت می کند. البته که در مراحل تولید ظروف چوبی عملیات های روی آن صورت می گیرد که در نهایت سبب جذاب شدن و براق شدن ظروف می گردد. این فرآیندها باعث می شود ظروف به مرور زمان بوی بد نگیرد و جلای خود را از دست ندهند. به همین دلیل مراقبت و نگهداری از ظروف چوبی متفاوت با سایر لوازم آشپزخانه می باشد.

مراقبت و افزایش عمر ظروف چوبی آشپزخانه

ظروف چوبی آشپزخانه دارای ماندگاری و دوام بالایی هستند. به صورتی که اگر به درستی از آن ها نگهداری نکنید خیلی زود آسیب می بینند. اگر شما نیز ظروف چوبی آشپزخانه دارید لازم است تا نحوه نگهداری صحیح از آن را بدانید.

ظروف چوبی آشپزخانه

از ماشین ظروف شویی استفاده نکنید!

اولین و مهم ترین مورد اینکه آن ها داخل ماشین ظرف شویی در کنار باقی ظروف قرار ندهید. چرا که درجه حرارت بالا آب و همچنین مواد شوینده و برخورد فشار شدید آب به ظروف سبب خراب شدن و ترک خوردگی ظروف چوبی می شود. استفاده از ماشین ظرف شویی یعنی مدت طولانی ظروف چوبی در تماس با آب قرار دارند. رفتن آب در بافت چوب سبب پوسیدگی شکاف و شکستگی در ظروف می شود.

بلافاصله اقدام به شستن ظروف کنید

نگذارید مدت زیادی از زمان شستن ظروف تان بگذرد. این سهل انگاری باعث می شود آب مواد غذایی و یا چربی موجود در غذا، جذب سطح چوب شده و رنگ ظاهری و بوی آن را تغییر دهد. نفوذ مواد غذایی باعث ایجاد بوی نامطبوعی در ظرف چوبی می شود که سرو غذا را برای دفعات بعدی در آن ناممکن می سازد.

بیشتر بخوانید
اکسسوری ها خانه ، زیبایی خانه
از بین بردن لکه ظروف

اگر مواد غذایی رنگارنگ مانند انواع سس، مربا ،ادویه و از این قبیل مواد را درون ظروف چوبی سرو می کنید ممکن است ظروف دچار لکه شوند. یک راه حل خوب برای از بین بردن این لکه ها که ظروف را با آب داغ و مایع بشویید تا پاک شود.

ظروف چوبی آشپزخانه

خشک کردن ظروف چوبی

از مهم ترین مراحل در نگهداری ظروف چوبی آشپزخانه، که بعد از مرحله شستشو بلافاصله خشک شود. به این صورت که بعد از شستن، آب اضافی ظروف را با یک دستمال حوله ای خشک کنید. این کار از جذب رطوبت بیش از حد آب جلوگیری می کند. چرا که ماندن آب اضافی ناشی از شستن به تنهای سبب انبساط چوب و تسریع در ترک خوردن و تاب برداشتن ظروف چوبی می شود.

نحوه شستشو درست ظروف چوبی آشپزخانه

برای تمیز کردن ظروف چوبی خود، کافی است، آن ها را زیر آب داغ و با یک مایع ظرفشویی ملایم بشویید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تمام ذرات غذای باقی‌ مانده را پاک کرده ‌اید، می‌توانید از یک اسفنج یا یک پد نایلونی استفاده نمایید. هیچ گاه از اسکاچ های زبر و خشن یا سیم های ظرفشویی برای شستن ظروف چوبی استفاده نکنید. چرا که پوشش زبر و خشن آنها، باعث ایجاد خط و خش در سطح ظرف چوبی می شود.

ظروف چوبی

جمع بندی

به طور کلی در این متن نکات مفیدی که می توان در جهت نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه که می تواند سبب افزایش عمر ظروف شود را بیان کردیم. علاوه بر همه این موارد جنس ظروف چوبی خریداری شده تاثیر مهمی در مقاومت و دوام آن دارد. برای خرید مطمئن می توانید به فروشگاه دونه برف مراجعه کنید و اجناس باکیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید
معرفی انواع بانکه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *