وبلاگ

شناختن لوازم سرو پذیرایی

لوازم سرو پذیرایی

لوازم سرو پذیرایی از جمله ظروفی هستند که کاربرد زیادی دارند. انواع مختلفی از این ظروف در بازار موجود می باشد که از جهت جنس ،ویژگی،شکل و… با یکدیگر تفاوت دارند. بانوان با سلیقه سعی می کنند تا هارمونی خوبی از جهت طرح و رنگ در لوازم پذیرایی ایجاد کنند. به همین خاطر است که استفاده از وسایل ست یا سرویس بسیار مورد استقبال بانوان ایرانی می باشد.

انواع لوازم سرو پذیرایی که هر کدام کاربردی جداگانه دارند. که به هنگام استفاده از آن باید کاربردشان را بدانیم تا بتوانیم بهترین پذیرایی را داشته باشیم. این لوازم پذیرایی شامل انواع ظروف بلوری، چینی، آرکوپال در موارد لوکس تر نقره و طلا کوب است. که این ظروف برای سرو چای ،غذا ،کیک، میوه و انواع نوشیدنی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس ظروف پذیرایی که معمولا شامل کریستال ،سرامیکی ،مسی،شیشه ای ،چوبی ، فلزی ،سفالی و… می باشد.

کاربرد لوازم سرو پذیرایی

از آنجایی که لوازم سرو پذیرایی مورد استفاده روزمره و دائم قرار نمی گیرد. می توانید با یک بار هزینه معقول و مناسب و تهیه وسایل پذیرایی لوکس و با کیفیت بالا برای مدت طولانی در میهمانی ها از ظروف شیک استفاده کنید. بانوان لازم است دقت داشته باشند که کیفیت و زیبایی طرح و نقش ظروف پذیرایی مهمترین نکته است که باید در نظر بگیرید. فاکتور دیگری که باید در هنگام خرید لوازم سرو پذیرایی مورد توجه قرار دهید کاربرد این وسایل است.
به طور مثال در یک میهمانی عصرانه سرویس چای خوری و میوه خوری کیک خوری و انواع کارد و چنگال مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که برای یک میهمانی شام و جشن ها و مراسم ها انواع ظروف غذا خوری ، سوپ خوری ،سالاد خوری شیرینی و شکلات خوری و… مورد استفاده می باشد. اگر از دسته افرادی هستید که به دنبال مهمانی دادن هستند. حتما ظروف پذیرایی کامل داشته باشید. چرا که سبب می شود میهمانی به یاد ماندنی را برگزار کنید و ضمن اینکه حسن سلیقه میزبان در آن کاملا مشخص می باشد.

بیشتر بخوانید
استند آشپزخانه از دکوری ها جذاب و کاربردی

لوازم سرو پذیرایی

انواع ظروف پذیرایی

ظروف سرو غذا

سرویس ها غذا خوری مهم ترین و پرکاربردترین نوع ظروف می باشند. که جواب گوی نیاز مصرف کننده برای سرو و پذیرایی وعده صبحانه ،نهار و شام هستند. این دسته از ظروف از جنس آرکوپال است که دارای تنوع گسترده ای در طرح ها و قالب ها می باشد.

ظروف سرو عصرانه

وعده عصرانه شامل میوه جات ،شیرینی جات و نوشیدنی ها سرد و گرم می شود. که سرو عصرانه با استفاده از ظروف مخصوص انجام می شود. معمولا این ظروف از جنس کریستال ،بلور و سرامیک هستند. البته که در تنوع بسیار زیادی از جهت سبک ،طراحی ،کیفیت و… تولید می شوند.

ظروف سرو نوشیدنی

در حال حاضر برای هر نوشیدنی در دنیا یک لیوان خاص استفاده می شود. که نسبت به نوع نوشیدنی و میزان مصرفی که دارد دارای ظاهر و گنجایش خاصی می باشد. انواع ظروف سرو نوشیدنی شامل لیوان ،جام ، بطری ،فنجان و ماگ می باشد.

اوازم سرو پذیرایی

راهنمای خرید ظروف چوبی پذیرایی

امروزه استفاده از ظروف چوبی به خصوص سرویس پذیرایی چوبی با استقبال زیادی همراه شده است. این ظروف با ظاهر زیبا و جذابی که دارند انتخاب خوبی برای قرار گرفتن روی میز سالن پذیرایی هستند.

سبک بودن : برخلاف تصور بسیاری از افراد این ظروف بسیارسبک و جا به جایی آن ها بسیار راحت می باشد.

بهداشتی بودن : استفاده از روکش روغن طبیعی سبب می شود این ظروف به راحتی قابل شستشو باشد.

ماندگاری بالا: در صورت استفاده صحیح و درست و رعایت نکات مربوط به نگهداری ماندگاری این ظروف بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید
لوازم آشپزخانه جذاب، فانتزی

زیست تخریب پذیر بودن : این ظروف دوست دار محیط زیست هستند و به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند.

لوازم سرو پذیرایی

نتیجه گیری

با انتخاب درست و به جا لوازم سرو پذیرایی می توانید به میهمانی خود رنگ و لعاب و زیبایی بیشتری ببخشید. بسیاری از افراد زمان کافی برای خرید حضوری و چرخیدن در مراکز خرید را ندارند. بنابراین می توانند از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه دونه برف خرید مد نظر خود را از طریق سایت و به صورت آنلاین انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *