وبلاگ

انتخاب لوازم غذاخوری و پذیرایی

ظروف غذاخوری به اندازه خود وعده غذایی مهم است. اینکه ظروف غذاخوری شما از چه جنسی باشد و چگونه مورد استفاده قرار گیرد در زمان خرید باید در نظر گرفته شود. در این متن قصد داریم به انواع لوازم غذاخوری و پذیرایی بپردازیم.

تعریف لوازم غذاخوری و پذیرایی

لوازم غذاخوری و پذیرایی در نوع ها ،سبک ها و تعداد تکه ها مختلفی موجود هستند. البته که برخی از این ظروف برای مهمانی ها رسمی و برخی دیگر برای مهمانی ها دوستانه و دورهمی ها استفاده می شود. برای ظروف غذاخوری رسمی سرویس چینی ظاهر بسیار خوبی دارد. در حالی که برای مهمانی ها دوستانه می توانید از ظروف ساخته شده از سفال استفاده کنید. لوازم غذاخوری و پذیرایی رسمی به طور معمول در رنگ سفید که با طراحی زیبایی تکمیل می گردند. ظروف غیر رسمی در رنگ و طرح ها مختلف و جالب گزینه ها انتخاب بیشتری را پیش رو شما قرار می دهد.

یک ست سرویس غذاخوری معمولی شامل فنجان ،کاسه ،بشقاب غذاخوری و معمولا 24 تکه می باشد. لوازم غذاخوری و پذیرایی احتمالا دربرگیرنده قطعات بیشتری مانند ظروف مخصوص سس،بشقاب سرو،دسر و بشقاب بزرگ می باشد. ضمن اینکه می توانید از لوازم تکمیل کننده مانند بشقاب کره و جا تخم مرغی و سایر موارد برای ست ظروف غذاخوری خریداری کنید.

سرویس کاج سبز

بهترین متریال ظروف غذاخوری

مهم ترین معیار تقسیم بندی ظروف غذاخوری مواد تشکیل دهنده یا متریال آن می باشد. در ادامه پرکاربردترین مدل ها ظروف غذاخوری را معرفی می کنیم.

ظروف چینی

قطعا در بین انواع مختلف ظروف غذاخوری هیچ یک به اندازه ظروف غذاخوری چینی پرطرفدار نبوده و هیچ کدام از انواع ظروف به اندازه ظروف چینی برسر میز غذا ما حضور ندارد. شکل ظاهری این دسته ظروف بسیار جذاب و چشم نواز است. نکته قابل توجه در این ظروف بالا بودن دوام و مقاومت در عین حال پایین بودن ضخامت آن است. به سادگی می توان طرح ها و اشکال مختلفی را با این متریال ایجاد کرد که این سبب فراگیر شدن کاربرد آن ها شده است. مورد دیگر این ظروف مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب آن است.

بیشتر بخوانید
انواع جا ادویه

ظروف غذاخوری

ظروف سرامیکی

ظروف غذاخوری سرامیکی و چینی دارای شباهت های ظاهری با یکدیگر می باشند. پس لازم که تفاوت این دو نوع را باهم بدانید. ظروف سرامیکی معمولا ضخامت بیشتری دارد و در عین حال نسبت به ظروف چینی مات تر بوده از شفافیت و درخشندگی کمتری برخوردار هستند. انواع ظروف سرامیکی برای استفاده روزمره و عادی مناسب هستند. اما به این معنی نیست که از مدل ها خاص آن نمی توانید در مهمانی ها رسمی استفاده کنید.

ظروف سفالی

این نوع ظروف غذاخوری قیمت پایین تری نسبت به سایر رقبا داشته و در عین حال دارای زیبایی و ظاهر خاص در کنار آن قیمت بسیار مناسبی دارد. این دسته از ظروف محبوبیت خود را از دست دادند به دلیل سنگین، ضخیم و مستعد خرد شدن هستند.

لوازم غذاخوری و پذیرایی

ظروف آرکوپال

این ظروف که در اصل اوپال نام دارند. ظروف غذاخوری اوپال 100 درصد از جنس شیشه بوده و تحت فرایند به عمل می آید. این دسته از ظروف غذاخوری عمدتاً دارای رنگ سفید است که برای عموم مردم جذابیت زیادی دارد. این دسته از لوازم غذاخوری و پذیرایی انتخاب اول میزبانان حساس و سخت پسند می باشد. با کمترین ضخامت، بیشترین مقاومت، جذاب‌ترین میزان درخشندگی و خالص‌ترین رنگ سفید، ظروف آرکوپال مهم‌ترین رقیب برای ظروف چینی و سرامیکی هستند.

ظروف آرکوپال

جمع بندی

همانطور که در بالا اشاره شد لوازم غذاخوری و پذیرایی در متریال و جنس مواد تشکیل دهنده با یکدیگر تفاوت دارند. که برخی از آنان مانند ظروف چوبی و چینی و سرامیکی دارای محبوبیت بین مردم می باشد. به هر حال هر یک از این ظروف دارای ویژگی ها خاص و برتری ها محسوسی می باشند. در زمان خرید لوازم خانه و آشپزخانه باید به کیفیت توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید
آشنایی با وسایل ریز آشپزخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *