وبلاگ

برتری های ظروف سرامیکی اصل

مزایای ظروف سرامیکی

بعد از ورود قابلمه ها تفلون حرف های در خصوص اینکه برای سلامتی ضرر دارند به وجود آمد. بعد از این نسل قابلمه ها ،قابلمه سرامیکی وارد بازار شدند. البته که سرامیک یک ماده کاملاً ارگانیک و طبیعی بوده و از مزایای ظروف سرامیکی مقاومت بالا در برابر حرارت و سرما، ضد چسبندگی بالا ،ضد خراش و خوردگی ،شستشو آسان و نگهداری راحت آن می باشد.

ظروف سرامیکی چیست؟

ظروف سرامیکی به گروهی از ظروف آشپزخانه گفته می شود که به طور کامل از سرامیک خاک رس ساخته می شوند. مراحل تولید به این صورت است که از شکل دادن ،خشک کردن ،حرارت دادن در کوره و در نهایت لعاب زدن سرامیک خاک رس می باشد. انتخاب ظروف سرامیکی گزینه خوبی برای طبخ غذا می باشد. از مزایای ظروف سرامیکی که در کنار زیبایی بسیار ایمن می باشد. همین موضوع باعث شده تا در چند سال اخیر توجه ویژه ای به این دسته از ظروف شده است. از دیگر دلایل استفاده آن که بسیار محکم و مقاوم می باشند

مزایای ظروف سرامیکی

مزایای ظروف سرامیکی

نحوه تمیز کردن آن بسیار ساده تر از دیگر ظروف می باشد. هم با مایع ظرف شویی و با هر نوع اسکاجی می توان آن را کاملا تمیز کرد.

ظروف سرامیکی اصل به هیچ عنوان خراشیده نمی شود. بسیار محکم و مقاوم می باشد به راحتی می توان از ابزار فلزی مانند قاشق استفاده کرد و نگرانی نداشت.

در حالی که این ظروف حرارت را به خوبی در خود نگه می دارند. نیازی به استفاده از حرارت بالا که برای برخی از غذاها مضر می باشد نیست با حرارت کم و متوسط به راحتی غذا در این ظروف طبخ می شود.

بیشتر بخوانید
معرفی انواع بانکه

سرامیک ماده ای کاملاً طبیعی بوده و هیچ ماده یا ذره شیمیایی و مضر را وارد غذا نمی کند.

از دیگر مزایای ظروف سرامیکی به حرارت مقاوم بوده و به راحتی می توان آن ها را در فر گذاشت.

تنوع در ظروف سرامیکی بسیار بالا بوده و از نظر زیبایی واقعا چشم نواز هستند.

غذا در ظروف سرامیکی به صورت یکنواخت پخته می شود.

به راحتی می توان غذاها را بدون استفاده از روغن و به صورت رژیمی در آن طبخ کرد.

ظروف سرامیکی فانتزی

ظروف سرامیکی اصل

ظروف تقلبی بسیاری به عنوان ظروف سرامیکی اصل در بازار به فروش می رسد. در واقع برخی از سودجویان ظروف فلزی با لعاب سرامیک را تحت عنوان ظروف سرامیکی اصل به فروش می رسانند. دقت کنید که این ظروف باکیفیت بسیار پایین با لعابی که ممکن است حاوی سرب بوده برای انسان بسیار خطرناک است و تنها برای مدت کوتاهی قابل استفاده هستند.

مراقبت و نگهداری از ظروف سرامیکی

دقت داشته باشید که قابلمه سرامیکی که هنوز خالی است را روی گاز قرار ندهید. بلکه در ابتدا مواد غذایی مورد نیاز درون آن بریزید و بعد روی حرارت قرار دهید. چرا که در غیر این صورت به سرامیک آسیب وارد می کنید و دچار ترک ها ریزی می شود. که همین امر سبب می شود در طول زمان کارایی خود را از دست بدهند.

به هیچ عنوان ظروف سرامیکی داغ را در آب سرد قرار ندهید. چرا که تغییر ناگهانی دما موجب می شود ظروف با گذشت زمان مقاومت و دوام خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید
ظروف غذاخوری پذیرایی و مهمانی

اگر چه از قاشق ها فلزی می توان برای ظروف سرامیکی استفاده کرد اما بهتر است از قاشق چوبی استفاده نمود تا عمر ظروف افزایش پیدا کند.

ظروف سرامیکی متنوع

جمع بندی

استفاده از مواد سرامیکی به عنوان ماده ارگانیک و طبیعی برای پوشش قابلمه ها فلزی خاصیت ضد چسبندگی آن ها را به صورت چشمگیری بالا می برد. این خاصیت مانع ایجاد هر گونه ارتباط بین ماده غذایی و قابلمه می شود. که نگرانی برای سرطان زا بودن را از بین می برد. از مزایای ظروف سرامیکی در مقایسه با دیگر ظروف که خاصیت ضد چسبندگی دارند و سالم تر نیز می باشند. برای تهیه انواع ظروف می توانید به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه دونه برف یا سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *