وبلاگ

آشنایی با وسایل ریز آشپزخانه

وسایل ریز آشپزخانه

وسایل ریز آشپزخانه می توانند نحوه کار شما در آشپزخانه را متحول کنند. این وسایل به شکلی طراحی شده اند که به شما برای تهیه غذا در زمان کوتاه کمک می کنند. ضمن اینکه می توانید خلاقیت خود را در استفاده از این وسایل نشان دهید. این گروه از وسایل آشپزخانه اغلب به فضای کمی نیاز دارند و به راحتی می توان در کشوها و کابینت ها از آن ها نگهداری کرد. این وسایل می توانند در هر مرحله از فرآیند پخت و پز از آماده سازی تا ذخیره سازی کمک کنند.

به طور کلی وسایل آشپزخانه در دید قرار دارند و دارای اندازه بزرگی هستند. برخی از این وسایل به دلیل اینکه حجم زیادی را اشغال می کنند در نمای آشپزخانه بر روی کابینت داخل شلف و… جای داده می شوند که در محیط آشپزخانه بسیار به چشم می آید. به جز این وسایل برخی دیگر از لوازم آشپزخانه که دارای اندازه و سایز ها کوچک هستند. که به آن ها وسایل ریز آشپزخانه گفته می شود که البته کاربرد های زیادی دارند. این دسته از وسایل به خاطر کاربرد فراوانی که دارند جزئی از ضروریات کار هر کدبانویی در آشپزخانه می باشد. که در صورت نبود هر یک از آن ها در کار بانوان اختلال ایجاد می شود.

وسایل ریز آشپزخانه

لیست وسایل ریز آشپزخانه

با توجه به نیاز هر انسان به غذا، آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت ها هر خانه می باشد. که باید در آن وسایل کاربردی آشپزی و خانه داری موجود باشد. به طور کلی وقتی می گوییم وسایل کاربردی منظور لوازم و وسایل بزرگ نیست زیرا وسایل کوچک مفید ترین ابزارها در آشپزخانه می باشند.

بیشتر بخوانید
اهمیت لوازم جانبی پخت و پز
همزن دستی

یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه که همیشه همراه آشپز می باشد. همزنی که تیغه های باریکی دارد دارای عملکرد بهتری است.

ست کارد آشپزخانه

اولین وسیله ضروری برای هر آشپزخانه ای چاقو است که تقریبا برای هر نوع غذایی به آن احتیاج است. هر چاقو مخصوص کاری تعیین شده و نمی توان از نوعی که برای پوست کردن پیاز استفاده می شود برای برش نان به کار برد. چرا که چاقویی که با پیاز سروکار دارد در مدت کوتاهی لبه های آن کند شده و زود به زود به تیز کردن احتیاج پیدا می کند.

کفگیر و ملاقه

از ابزارهای کاربردی که معمولا به صورت ست تهیه می شوند و در جنس ها فلزی ،پلاستیکی و چوبی موجود می باشند.

وسایل ریز آشپزخانه

درب باز کن

باز کردن درب قوطی ها کار دشواری است. در صورتی که می خواهید درب کنسروها و قوطی مواد غذایی را به راحتی باز کنید باید یک درب باز کن در خانه در اختیار داشته باشید.

رنده آشپزخانه

از وسایل ریز آشپزخانه که بسیار مهم می باشد. از رنده برای بسیاری از مواد غذایی استفاده می شود که در سایز ها ریز و درشت و متوسط می تواند مواد غذایی را رنده کند.

ظرف ها نگهدارنده

موادی مانند ادویه ،حبوبات و… هر روزه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر بهتر است داخل ظروف شفاف نگهداری شوند تا دسترسی راحتی داشته باشید. این ظروف باید درب دار باشند و درب آن ها به خوبی بسته شود تا از فاسد و خراب شدن مواد غذایی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید
معرفی اکسسوری آشپزخانه

بسیاری از لوازم آشپزخانه ضروری و در عین حال کاربردی می باشند. که در این شرایط اهمیت وجود این وسایل مشخص می شود. مانند قیف ،صافی ، قیچی آشپزخانه ، قوه جوش ، قالب یخ، پیمانه اندازه گیری و… می باشند.

جمع بندی

در زمان خرید لوازم آشپزخانه باید دقت داشته باشید که کاربردی ترین وسایل آشپزخانه را انتخاب کنید. این انتخاب به مواردی بستگی دارد مانند شغل شما و مدت زمانی است که در خانه و آشپزخانه سپری می کنید. وسایل ریز آشپزخانه به اندازه وسایل بزرگ تر اهمیت دارند. چرا که همه این وسایل رفاه را برای شما به ارمغان می آورد و شما می توانید با خیالی راحت دست به آشپزی بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *