وبلاگ

خرید لوازم آشپزخانه پلاستیکی

لوازم آشپزخانه پلاستیکی

لوازم  آشپزخانه دارای انواع گوناگون و جنس ها متفاوتی می باشد. که شامل ظروف پخت و پز از قابلمه ، ظروف چینی ،شیشه ای ،کریستال ،استیل است. اما یکی از ظروف پرکاربردی که در هر آشپزخانه ای وجود دارد لوازم آشپزخانه پلاستیکی است که در بخش پخت و پز و نگهداری مواد غذایی نقش موثری دارد.

اما از این جهت که ظروف پلاستیکی با مواد غذایی سر و کار دارد ممکن است لازم باشد تا آن ها در یخچال ،فریزر و ماکروفر قرار دهید. برای همین لازم است تا این ظروف نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد. لازم است تا قبل از خرید لوازم آشپزخانه پلاستیکی چند نکته را بدانید تا در زمان انتخاب دچار اشتباه نشوید. چرا که در بازار ظروف پلاستیکی که کیفیت مناسبی نداشته و از مواد نامرغوب تولید می شود بسیار زیاد هستند. که این ظروف با گذر زمان قطعا به سلامت بدن آسیب می زنند.

 

راهنمای انتخاب لوازم آشپزخانه پلاستیکی

کیفیت مناسب

اصلی ترین نکته ای که در زمان خرید لوازم آشپزخانه پلاستیکی باید دقت داشته باشید که کیفیت را قربانی ظاهر و زیبایی نکنید. مهم ترین فاکتور در زمان انتخاب باید برای شما کیفیت باشد. حتماً ظروف پلاستیکی که در نظر دارید از میان ظروف با کیفیت باشد. برای متوجه شدن کیفیت ظروف پلاستیکی می توانید آن را بو کنید. ظروفی که کیفیت خوبی نداشته باشد بوی خوبی نمی دهند. برخی از ظروف پلاستیکی از مواد بازیافتی تولید می شوند به همین دلیل بوی ماندگی و خوبی نمی دهند که این ظروف به هیچ عنوان برای مواد غذایی مناسب نیست.

بیشتر بخوانید
معرفی انواع بانکه

ظروف پلاستیکی که نازک هستند احتمال شکنندگی دارند بهتر است به دنبال ظروفی که ضخامت خوبی دارند باشید. همچنین از پلاستیک ها مات انتخاب کنید این ظروف کیفیت بهتری خواهند داشت و دیرتر خراب می شوند. حتماً دقت کنید که این ظروف دچار برآمدگی و فرورفتگی و… نباشد. ضمن اینکه داشتن علامت ها نشان می دهد این ظروف طبق اصول استاندارد ساخته شده اند.

لوازم آشپزخانه پلاستیکی

داشتن علامت

به علامت پشت ظروف دقت کنید ظروفی که علامت استفاده در فریزر ماکروفر و امکان گذاشتن در ماشین ظرفشویی دارند بهتر از باقی ظروف پلاستیکی هستند که این امکان را ندارد. اگر به دنبال ظروف پلاستیکی هستید که داخل فریزر قرار دهید حتماً به علامت ها توجه داشته باشید. لوازم آشپزخانه پلاستیکی که برای مواد غذایی تولید شده اند دارای علامت هستند که از روی آن متوجه خواهید شد برای مواد غذایی قابل استفاده هستند

ظروف در دار

همچنین ظروفی که دارای در های محکم هستند و نفوذ هوا در آن ها امکان پذیر نیست گزینه خوبی می باشند. چرا که آسیبی به مواد غذایی که درون آن ریخته می شود وارد نمی کند. با قرار دادن ظروف در برابر تغییرات دمایی مقاوم بوده و در برابر سرما و گرما واکنش ندهد تا در نهایت با مواد غذای ترکیب نشود.

تهیه لیست

در حال حاضر در بازار انواع لوازم آشپزخانه پلاستیکی با کاربردهای متنوع ،رنگ بندی ،ظاهر ،اندازه و… موجود است. به صورتی که وقتی وارد بخش ظروف پلاستیکی می شوید از این همه تنوع سردرگم می شوید. برای اینکه وسیله ای فراموشی نکنید حتماً یک لیست از ظروف پلاستیکی تهیه کنید البته که از تجربه دیگران نیز می توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
آشنایی با وسایل ریز آشپزخانه

کمک به محیط زیست

حتما می دانید که ظروف پلاستیکی از دسته لوازمی هستند که تولید زباله بالایی دارند. با وجود اینکه می توان از آن ها برای چند سال استفاده کرد. اما در آخر جزء ظروفی هستند که به طبیعت بازنمی گردند یا بسیار دیر برمی گردد. باید در زمان خرید تلاش کنید که در حد نیاز و اندازه ظروف پلاستیکی تهیه کنید. در این شرایط فضای کم تری اشغال می کند و هم بی مصرف باقی نمی ماند و همچنین در تولید زباله نیز صرفه جویی کرده اید.

لوازم آشپزخانه پلاستیکی

زیبایی ظاهری

با در نظر گرفت فاکتورهای که تا اینجا گفته شد به دنبال ظاهر مد نظر و رنگ بندی ایده ال باشید. حتما لازم نیست همه لوازم آشپزخانه پلاستیکی یکدست و یک رنگ بگیرید. در این مورد می توانید تنوع دهید و به دنبال رنگ هایی باشید که زیبا هستند و در عین حال با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. در چنین شرایطی ظروف پلاستیکی جلوه ای زیبا و باب سلیقه شما پیدا می کند.

جمع بندی

در زمان انتخاب ظروف پلاستیکی عجله نکنید و باحوصله خرید خود را انجام دهید. احتیاج نیست تمامی ظروف رایک جا خریداری کنید این کار را به مرور زمان در صورتی که به لوازم آشپزخانه پلاستیکی نیاز پیدا کردید انجام دهید. در این شرایط از جهت مالی تحت فشار قرار نمی گیرید و از جهت دیگر ظروفی تهیه نمی کنید که به دلیل عجله در خرید بی استفاده باقی بماند. فروشگاه دونه برف انواع ظروف آشپزخانه با رنگ بندی و جنس ها متنوع و با کیفیت عرضه می دارد.

بیشتر بخوانید
انتخاب بهترین ست کتری و قوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *