وبلاگ

معرفی تخته سرو چوبی

تخته سرو چوبی

استفاده از لوازم آشپزخانه چوبی همواره طرفداران زیادی دارد و حس خوبی را انتقال می دهد. با داشتن تخته سرو چوبی و به طور کلی اکسسوری ها ساخته شده از چوب عنصری از طبیعت را به منزل آورده اید. که در عین داشتن فضایی گرم و صمیمی از لذت طبیعت بهره می برید و در عین سادگی می توانید مدرن و به روز باشید.

تخته سرو چوبی یکی از اکسسوری های دکوری و کاربردی است که بسیار پرطرفدار بوده و برای هر خانه و آشپزخانه ای لازم است. برای پذیرایی از مهمانان ،زیباتر کردن محیط و البته سرو غذا به شیوه ای خاص و متفاوت از این تخته ها سرو استفاده می شود. تخته ها سرو متنوع بوده و در انواع مختلفی موجود می باشند. در طرح ها ،رنگ ها و جنس ها مختلف اغلب تخته ها سرو غذا و تنقلات جنس چوبی دارند. اما نمونه ها سنگی ،پلاستیکی و چوب غیر طبیعی و بامبوم نیز در بازار موجود می باشد.

برتری ها استفاده از تخته سرو چوبی

علاوه بر زیبایی و حس خوبی که وسایل چوبی به ما می دهند استفاده از این وسایل بسیار مفید بوده و مزیت بالایی دارد. از برتری ها لوازم چوبی می توان به دوام و مقاومت بالای آن اشاره کرد. در صورت نگهداری درست از ظروف و شست و شو مناسب آن می توانید عمر آن را افزایش داده و برای مدت طولانی از این ظروف در منزل استفاده کنید. ضمن اینکه وزن مناسب این تخته تجربه کار با آن را مطلوب می کند. همچنین این تخته ها با ویژگی ها ضد باکتری و ضد میکروبی که دارند بسیار پر اهمیت و مفید می باشند.

بیشتر بخوانید
خریداری لوازم لوکس آشپزخانه

تخته سرو چوبی

نکات مهم برای خرید تخته سرو چوبی

اندازه و سایز

قبل از خرید با توجه به فضا ،کاربرد مورد نظر و اینکه برای چه مواردی می خواهید استفاده کنید سایز تخته را مشخص کنید. دقت داشته باشید که با بزرگ تر شدن سایز و اندازه تخته سرو وزن آن افزایش می یابد با این وجود مقاومت حمل و جا به جایی آن سخت تر می شود.

طرح تخته

تخته سرو چوبی در شکل و طرح ها مختلف وارد بازار می شوند. که بسته به سلیقه و مدل چیدمان منزل می توانید طرح مورد نظر را انتخاب نمایید. حتما دقت داشته باشید که طرح انتخابی شما دسته داشته باشد چرا که در این صورت جا به جایی و استفاده برایتان راحت تر می شود.

ضخامت تخته

ضخامت نیز مانند سایز و اندازه با توجه به کاربرد شما تعیین می شود. به طور کلی هر چقدر ضخامت بیشتر باشد تحمل وزن بیشتر می شود و می توانید وسایل و مواد بیشتری را بر روی آن قرار دهید.

قابلیت شستشو

برای رعایت بهداشت و البته بالا رفتن عمر تخته سرو چوبی مهم است که تخته سریع خشک شود و در برابر رطوبت مقاوم باشد. با استفاده از اسفنج نرم، مایع ظرفشویی و آب گرم ظرف را تمیز کرده و سپس بعد از شست شو، فورا تخته را با دستمالی نرم خشک کنید. رعایت این نکات باعث خواهد شد عمر تخته سرو تا حد زیادی بالا رفته و بهداشت نیز رعایت شود.

تخته سرو چوبی

کاربرد تخته سرو

این نوع تخته ها دارای طرح و اندازه مختلف می باشند بسیار سبک هستند. این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای سینی ها سنتی باشند. از تخته سرو چوبی می توان در خانه ،رستوران ،کافی شاپ و هتل استفاده کرد. در تولید تخته سرو چوبی از ام دی اف، چوب بامبو یا چوب مصنوعی استفاده می شود به همین خاطر می توانید آن ها را به عنوان لوازم خانه و آشپزخانه دکوراتیو یا دیوارکوب استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید
ظروف غذاخوری پذیرایی و مهمانی

راهکارهای مراقبت و نگهداری از تخته

  • از اینکه تخته سرو چوبی مدت زیادی در تماس با آب باشد اجتناب کنید.
  • این ظروف نباید در تماس با مواد غذایی رنگی باشند در صورت ریختن این موارد بر روی تخته برای پاکسازی ناچار به استفاده از شوینده ها قوی خواهید بود که این امر می تواند به تخته چوبی آسیب وارد کند.
  • برای شستن تخته سرو چوبی حتما باید از اسفنج نرم استفاده شود.

تخته سرو

جمع بندی

اگر برای پذیرایی به اکسسوری ها خانه که مدرن هستند علاقه دارید انتخاب تخته سرو انتخاب مناسبی می باشد. چرا که این تخته دارای تنوع طرح ، مدل و اندازه است. می توانید از آن ها برای منزل ،خانه ،رستوران ،کافی شاپ استفاده کنید. دوام و ماندگاری بالایی دارند که به دلیل وزن سبک حمل و استفاده از آن ها بسیار آسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *